Roni Does

UTAZÁS | 13 úticél és program a Bakancslistán

2017. február 15. - Vera Zana
Szeretnék elmenni Disneylandbe és szeretnék egy Mickey egeres hajpántot is!

Bakancslistát írni manapság nagyon menő, mindenkinek van. Természetesen nekem is :) A mai posztban pedig szerettem volna nektek és magamnak is összeszedni egy helyre, mert a legtöbb valamilyen post-it fecnin vagy a telefonomban kallódott eddig. 

bakancslista_2.jpg

Forrás: Pinterest

1. Szeretnék egyszer eljutni Disneylandbe! 

Bármennyire is gyerekesen hangzik, mindenképp szeretnék egyszer eljutni Mickey egér, Csipkerózsika, Aladdin, a glitter és a giccs kastélyába. Természetesen egy bőröndnyi szuvenírrel jövök majd el és utána mindenhová felveszem a Mickey egér füleimet.

2. Elefántokkal való fürdés Thaiföldön

Thaiföld nagyon nagy álmom, nem titok, hogy főként a Phuket szigetén lévő elefánt fürdetés és túra miatt. Egy thai hátizsákos túra lenne a tökéletes nászút is ;)

3. A holland hármas: Gröningen - Keukenhof - Giethoorn

Noha hat hónap alatt nagyon sok helyre sikerült eljutni Hollandián belül, három szívfájdalmam azonban még mindig van. Gröningen csodás kisvárosa Hollandia egyik legészakibb pontja. Keukenhof maga a tulipán-mennyország. Életem vicce, hogy a hat hónapos holland kintlét alatt egyetlen élő tulipánt nem láttam, szóval egyik tavasszal csak visszamegyünk és megnézzük őket. Giethoorn kisvárosát eléggé felkapta a média az utóbbi időben és teljes joggal. Pici kis település, ahol nincsenek utak, csak kanálisok - tehát mindenki mindenhová csónakkal jár vagy a több száz kis hídon keresztül gyalog. Elég bajos megközelíteni, de legalább nincs messze Gröningentől, úgyhogy már körvonalazódik előttem a túra!

4. London, LONDON!

Nem mondhatnám, hogy gyerekkori álmom, hogy eljussak Londonba. Akár el is mehettem volna már, ha nagyon akartam volna. De az utóbbi időben annyira belepistultam a királyi családba, hogy azóta rémesen el szeretnék menni az angol fővárosba. Természetesen a Buckingham palota kihagyhatatlan és szerintem minden turistás dolgot végigcsinálunk majd. Az egyik barátnőm nem messze él Londontól, már többször beszéltünk arról, hogy meglátogatom - jövőre talán össze is hozzuk.

5. Róma, az örök város

Szerencsére ezt a pontot idén nyáron ki is húzhatom majd a listáról, mert augusztusban egy kis olasz körútra megyünk a barátommal és a családjával. Rómára természetesen több napot szánunk. Már több útikönyvünk is van, elkezdtük nézegetni, hogy mi az, amit mindenképp látni szeretnénk. A blogon szeretném majd végigkísérni az utazást megelőző előkészületeket és a programok szervezését is.

6. Viva la Méjico!

Mexikó gyönyörű, rengeteg csodával a határain belül. Az egyik barátunk Erasmusról Mexikóvárosban lakik (ha épp nem Németországban vagy Hollandiában tanul) és volt olyan aranyos, hogy meghívott minket magához, ha hazaköltözik. Sőt, azt mondta még elvisz minket megnézni a bálnákat is!!! Szóval alig várom, bár elég költséges út lesz kettőnknek, úgyhogy szerintem ez az öt- vagy a tízéves terv része lesz.

7. Harry Potter Studio @London

Nos, azt mindenki tudja rólam, hogy hatalmas Harry Potter rajongó voltam (najó, vagyok). Az pedig egészen biztos, hogy a londoni látogatás során nem csak a királynő palotáját, de Harry Potter roxfroti szobáját is meglátogatom. Szerencsére a kint élő barátnőmet már megeskedtem, hogy eljön velem, ugye, Judit? ;)

8. Disznó-strand a Bahamákon

Engem aztán mindennel le lehet venni a lábamról, ahol állatokkal lehet valamit csinálni. Kb. két éve jutott a tudomásomra, hogy a Bahamákon létezik egy olyan strandszakasz, amit elleptek a kis és kissé nagyobb malackák. Mindenhol szabadon grasszálnak, bemennek a tengerbe és jól érzik magukat. Hát, ez tuti kell nekem!

9. Látni egy pandát

Noha a szívemet mindig is az elefántok, kutyák és a malacok fogják elfoglalni, azért egy pandát is nagyon szeretnék végre látni. Nálunk nincs - és gondolom a diplomáciai háttér miatt nem is nagyon lesz - Koppenhágában pedig jól megszívattak minket, szóval végül ott sem láttunk. Rágom azért Bálint fülét, hogy a bécsi állatkertbe menjünk majd ki, mert ott van panda ;)

10. Vár Amerika!

Amerika mindig is az álomlista tetején szerepelt, valamiért mindig sokkal jobban rajongtam az amerikai nyelvért, hagyományokért, mint a britért, no offence. Van is egy nagyon jó barátnőm az Erasmusról, aki meghívott magukhoz és a lelkemre kötötte, hogy július 4-ének bele kell esnie a látogatásomba, mert annál nagyobb élmény nem érhet. Nem vitatkoztam vele. De a távolság és financiális okok miatt azt hiszem, ez is az ötéves terv része.

11. Izland és az északi fények

Az északi országok régóta foglalkoztatnak minket, eddig ugye Dél-Svédországban Malmöt és Dániában Koppenhágát néztük meg. De Izland annyira gyönyörű, hogy oda is muszáj eljutnunk egyszer! Picit magasabb büdzsé kell hozzá, ráadásul azt mondják, hogy autó nélkül a fővároson kívül nem láthatsz semmit, szóval az is plusz költség. De annyira gyönyörű minden, hogy megéri előtte nem enni három hónapig.

12. Louvre

Még sosem jártam Párizsban - alapvetően nem kedvelem annyira a francia mentalitást - de azért anélkül, hogy láttam volna a Louvre-t nem hiszem, hogy teljes ember lehetnék. Szeretem a festészetet, a múzeumokat és a Louvre mégis csak a múzeumok múzeuma. 

Tipp: 26 év alatt ingyenes a belépés az EU állampolgárainak. Kár, hogy én kicsúsztam belőle... A normál jegyár 17 euró, ami baráti ahhoz képest, amit a falak között láthatsz. Plusz fontos, hogy keddenként zárva tart. ;)

13. Krakkó és Auschwitz

Ha őszinte akarok lenni, nem tudom miért érdekel ennyire a holokauszt története, de valamiért ez az, ami a legjobban foglalkoztat. Több könyvet olvastam már, amik főként Auschwitzról és az ottani szörnyűségekről szóltak (ha esetleg valakit érdekel: Robert Merle - Mesterségem a halál című könyv megdöbbentően zseniális). Amszterdamban már sikerült eljutni Anne Frank házában kialakított múzeumba, ami a holland utam legnagyobb célja volt. Tudom, hogy nagyon megrázó élmény lesz, de mindenképpen szeretnék ellátogatni egyszer Auschwitzba.

 

Ezek lennének az én úticéljaim, ahová mindenképpen szeretnék eljutni valamikor az életben. Olyan szerencsés vagyok, hogy több úticélt már meglátogathattam, úgy mint Barcelona, vagy az egyik leginkább dédelgetett, tízéves álmomat, Amszterdamot is.  

De azért, ha valaki máshová menne, nem kellene sokáig győzködni :)

screen_shot_2017-02-15_at_19_59_56.png

A bejegyzés trackback címe:

https://ronidoes.blog.hu/api/trackback/id/tr5312264212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása