Roni Does

UTAZÁS | Tökéletes úticél egynapos kiránduláshoz

Brno, Csehország

2017. április 08. - Vera Zana
- Van kedvetek elmenni Brnóba egy napra?
- Mikor indulunk?!

Nemrég egyik pillanatról a másikra adódott egy lehetőség, hogy ellátogassunk Brnóba. Bálint egyik barátja Csehországban járt előtte héten és még érvényes volt a matricája, így megkérdezte, hogy nincs-e kedvünk elmenni. Nekünk pedig volt!

Brno picit több mint három óra autóval Budapestről (a benzinköltséget nem tudom sajnos, azt a fiúk intézték - de szívesen utánakérdezek). Prága után Csehország második legnagyobb és legfontosabb városa, Morvaország központja. Már az elején le kell lőnök a poént, hogy nagyon-nagyon pozitívan csalódtam a városban.

Még nem írtam a prágai utunkról, de gyorsan elmesélem, hogy nekünk egyáltalán nem jött be Prága. Biztos, hogy velünk van a baj, de egyszerűen Prágában minden rosszul jött ki. Az összes létező tourist trapbe sikerült belesétálnunk, pedig rutinos utazóknak számítunk. Szóval volt egy rossz szájízünk Csehországgal kapcsolatban, de Brno ezt teljesen eltörölte.

Brno egy pici kis város Csehország keleti részén, éppen ideális egynapos kirándulásnak. Még épp a tűréshatáron belüli távolságban van - 3 óra oda és 3 óra vissza. Mi reggel 7-kor indultunk és picivel 10 után értünk Brno, de előtte elmentünk a Veveří kastélyba, ami 12 kilóméterre van Brnotól.

1.Veveří kastély

Veveří kastély egyike a legöregebb kastélyoknak Csehországban - több mint 800 éves története van már. Szerpentin úton hegyen fel és le vezetett oda az út, gyönyörű helyen fekszik egy domb tetején a Svratka folyó partján.

Mi rémesen szerencsétlenek voltunk, mert a kastely zárva volt. Csak április 1-jén nyitják ki, akkor is csak hétvégente egészen a nyári hónapokig. Úgyhogy tanuljatok a hibánkból és nézzétek meg előre, hogy nyitva van-e... Vezetett túrákat is tartanak, amire online tudtok előre bejelentkezni

A kastély övező erdőben több kiránduló ösvény is van, több jelölést is láttunk - mi csak egy picit sétáltunk, de nagyon gyönyörű helyen van. Ide érdemes lesz egyszer visszamenni egyet kirándulni.

2. Špilberk vár

Miután beértünk a városba és leparkoltuk az autót rögtön a következő vár felé indultunk el. A Špilberk vár a XIII. században kezdtél el építeni, később pedig az Osztrák-Magyar Monarchia alatt az egyik legszigorúbban őrzött börtön volt. Az első és a második világháború során is hadifoglyok tartására használták, kásőbb laktanya lett belőle, végül pedig 1959-ben elhagyta a csehszlovák hadsereg a várat, azóta pedig múzeumként üzemel.

Az egyik belső várudvar túlsó falán különböző méretű harangok vannak, amik minden óra egészkor elkezdenek zenélni - a legnagyobb 220 kilós, a legkisebb 16 kilót nyom. Mi épp ott voltunk, amikor zenélt - jó hangosan.

Baromi fura, de a várkertben ott volt két póniló, akik békésen legelésztek egész nap. Nem volt velük senki, csak ki voltak kötve. Persze angolul semmi nem volt kitéve, a cseh nyelvtudásom pedig hagy némi kívánnivalót maga után, úgyhogy nem jutottam dűlőre, hogy meg lehet-e őket simogatni vagy sem.

Kilátás a várfalról Brnóra

3. Szent Jakab templom (Saint James' Church)

Furcsa lehet, hogy míg angolul Saint James-ről, magyarul Szent Jakabról kapta a nevét a templom. A XIII. században építették és ennek a templomnak van a legmagasabb templomtornya - még a Szent Péter-Pál székesegyháznál is magasabb, azonban a székesegyház egy dombon helyezkedik el, ezért tűnik magasabbnak.

4. Szent Péter-Pál székesegyház

Annyira szép helyen helyezkedik el, hogy már csak ezért megéri erre felé sétálni. A XI. században épült és a Petrov-domb tetjén áll, így szabályosan 'kinő' a brnói látképből. Gyönyörű!

5. Káposzta-piac (Zelny trh)

A székesegyháztól nem messze van egy kis tér egy szép szökőkúttal és árusokkal. A téren 'állandó' piac van, zöldséget, gyümölcsöt, fűszernövényeket vehetünk. Mi meg is vettük az év első eprét! :)

Forrás

Csehországban cseh koronával tudtok fizetni. Mi egész jó árfolyamon tudtunk váltani, pedig az utolsó pillanatban mentünk el. 1 cseh korona 11,6 magyar forint volt. A Bajcsy Zsilinszky úton, az Arany János utcai metrótól a Nyugati tér felé sétálva van egy egészen jó pénzváltó. Mi ott tudtunk ilyen árfolyamon pénzt váltani. Mi kettőnknek 1000 koronát váltottunk, mert csak ilyen címlet volt a pénzváltóban, de majdnem 300 koronát haza is hozunk - pedig még Tescóban is voltunk (nem jöhetek haza sehonnan csoki és rágcsa nélkül!).

Prága nagyon drága volt, így kellemes csalódás volt Brno - nagyjából magyar árakat találtunk mindenhol.

1 tejeskávé - 30 korona = 350 Ft

1 képeslap - 10 korona = 116 Ft

1 főétel+köret+ egy pohár sör - 190+45+30 korona = 2204+522+350 = 3100 Ft (teljes ebéd egy főre étteremben)

Látnivalók

- Általános tudnivalók Brnoról - Lonely Planet

- Veverí kastély - Nyitva tartás, vezetett túrák és információk

Enni&inni

- Pegas étterem - Mi nagyon elégedettek voltunk, finom volt minden - csak ajánlani tudom!

Összességében én nagyon-nagyon jól éreztem magam Brnóban. Tökéletes úticél, ha az ember egy napra keres környező külföldi várost. Nekünk csodás tavaszi időnk volt, úgyhogy epret-fagyit is ettünk, végigsétáltuk a napot, láttunk mindent, amit kell és olyan fél öt fele indultunk el hazafelé. Finomat ettünk, ittunk egy jó cseh sört. Nagyon pozitívan csalódtam a városban, sajnos Prága miatt volt pár előítéletem... :( De szerencsére Brno nagyon jó volt hozzánk! Nem csak a városban, de azon kívül is sok látnivaló van, a környező erdőkben pedig nagyon nagyot lehet kirándulni. Abszolút ajánlani tudom csak! :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.