Roni Does

ÉLETMÓD | Az új függőségem: a Polaroid

Fujifilm Instax Mini 8

2017. május 02. - Vera Zana
- Say Cheese!

Évek óta rajta tartottam a szememet a gyönyörű, cukorkaszínű kis polaroid fényképezőgépeken. Minden Black Friday vagy egyéb akciós időszakban betettem a kis virtuális kosaramba, majd otthagytam és elfelejtettem. Sokáig vívódtam, mert hallottam, hogy maga a gép nem drága, de sajnos a film nagyon is. Végül idén januárban ezt kértem a szüleimtől névnapomra. És meg kell, hogy mondjam, azóta túlságosan is erős függőség alakult ki bennem.

fujifilm-instax-mini-4.jpg

Mi végül az Emagról rendeltük meg, akkor épp itt volt a legolcsóbb, és ha jól látom, ez még mindig igaz. Két nap alatt kiszállították és minden rendben volt vele, úgyhogy én nagyon ajánlom az Emagot. Plusz náluk tényleg sok akciós nap van, úgyhogy érdemes visszanézni esetleg ilyen alkalmakkor.

Mivel a csomagban nincsen film, ezért innen rendeltem egy 10-es csomagot, hogy ki tudjuk próbálni a gépet. Jelenleg 2790 forint egy csomag, amiben 10 film van, tehát 10 képet tudunk vele csinálni. Ha filmet szeretnétek venni, ajánlom, hogy mindig nézzetek körbe a különböző boltok kínálataiban, mert elképesztően nagy különbségek vannak attól függően, hogy hol veszed. Most éppen a MediaMarktnál a legolcsóbb, ha online rendeled meg. A 10-es csomag innen 2490 forint, a 20-as csomag pedig innen 4490 forint és ha az üzletbe kéred a szállítást, akkor nincsen szállítási költség sem. Ez azért vicces picit, mert a 10-eset 2999 forintért, a 20-asat pedig 5690 forintért árulják a boltban. Szóval érdemes vásárlás előtt körbenézni! :)

Még egy dolog a filmmel kapcsolatban. Azt gondoltam, hogy majd én hiperolcsón rendelek majd Ebayről vagy Aliexpresszről filmeket hozzá. Nos, tévedtem. Rengeteg téves vagy fals hirdetés van ezeken az oldalakon, ami tól olcsó ahhoz, hogy igaz legyen, általában sajnos tényleg nem igaz... Engem kétszer vágtak át, mindkétszer 3000 forint környékén akartam 5 csomag, azaz 50 filmet venni. A rendelés után egy-egy nappal törölte az Ebay az eladót és szerencsére én is visszakaptam a pénzem. A MediaMarktos online ár pedig pont annyi, amennyiért Ebayen talál az ember valós hirdetéseket, úgyhogy addig szuper alternatíva ez és még várni sem kell annyit rá.

fujifilm-instax-mini-3.jpg

fujifilm-instax-mini-2.jpg

A használata nagyon könnyű, alapvetően nem tud tól sokat - ha valaki szeretne megismerkedni a Polaroid fényképek világával, annak tökéletes belépő ez a gép. De azt is számításba kell venni, hogy nem tudunk rajta túl sok mindent állítani. A Youtube-on találtam egy szuper csatornát, a Photography Concentrate with Lauren & Rob egy baromi jó fotós csatorna, ahol egy házaspár csinál szuperhasznos videókat a különböző tippekről, technikákról és természetesen az új gépekről. Készítettek egy videót, amiben az összes Fujifilm Instax gépet összehasonlítják és elmondják, hogy melyik mire való. Én imádtam ezt a videót, nagyon hasznos infókat árult el a gépekről és hogy melyiket mire érdemes használni. Ha érdekel titeket a polaroid fotózás, de nem tudjátok melyik gépet vegyétek (a képen látható bal oldali három majdnem minden boltban kapható itthon is), akkor mindenképp nézzétek meg ezt a videót.

Én Laurentől megtudtam, hogy az Instax Mini 8 számomra tökéletesen elég lesz. Amikor bekapcsolod a gépet, akkor a környezetedben lévő fény mennyisége alatt megállapítja, hogy szerinte melyik beállításra van szükséged: benti tér, felhős, napos, nagyon napos, túlexponált. Érdemes azt a beállítást használni, amelyiket javasolja a gép, különben nem sikerül jól a kép (lásd az egyik közös képünk Bálinttal, amiket a képeken láthattok - sajnos nem a nagyon napos beállítást használtuk és nem is látszódunk egyáltalán).

A vaku mindig elsül, nem kikapcsolható. Esetleg a leragasztással vagy a letakarással tudtok trükközni, erre is vannak jó videók a Youtube-on, lent találtok majd linkeket. 

Amire fotózáskor mindenképp figyeljetek: a kereső, amibe belenézel az optikától balra, a gép szélén helyezkedik el. Tehát, amikor belenézel a keresőbe, nem pont azt látod, amit a gép a 'szemén' keresztül érzékel, úgyhogy picit mindig korrigálni kell, ha a keresőbe nézel, akkor picit balra kell mozgatni a gépet. A mélység-távolság érzékelése is teljesen más a keresőben, mint az optikában (lásd a Medvesajtos kép), ahol Zsuzsi picit túl távol állt tőlünk, így a képen picik vagyunk.

El is jutottunk a kiegészítőkhöz. Természetesen milliónyi, óceánnyi kiegészítőt lehet hozzá rendelni - de tényleg van minden. Ebayen a film köré ragasztható matricáktól kezdve, a gépre ragasztható színes-mintás fóliáig minden van. Én tokot kerestem neki elsősorban, mert ezt nyilván minden kirándulásra magammal szeretném vinni, így ez volt a prioritás. Én végül a tokot Ebayről rendeltem ettől az eladótól kb. 1500 forintért. Gyorsan megjött, tök jó minőség és a célnak tökéletesen megfelel. Magát a gépet bele kell tenni a tokba, ahol a kis objektív kilóg és külön van egy másik rész, amit rá tudunk hajtani. Ha használni akarjuk a gépet, akkor elég lepatentolni a külső részt, magát a gépet nem kell ki-be tenni - ami szuper hasznos. 

fujifilm-instax-mini-6.jpg

Rendeltem még hozzá 'selfie-tükröt' is, mert nem nagyon tudtam elképzelni, hogyan fogjuk magunkat lefotózni, ha nem látok semmit. Innen rendeltem fillérekért, de őszintén szólva még sosem használtuk. 

Ezen kívül most nemrég rendeltem hozzá egy albumot is, mert a Polaroid kameráknál ugye minden képből csak egy van és mindenképpen szeretnék rájuk vigyázni és természetesen rendben szeretném tartani őket. Végül ettől az eladótól vettem Ebayről kb. 700 forinért ezt a piros albumot, amibe tökéletesen beleférnek a képek. Van nagyon sok féle mintával és színben, úgyhogy tudtok bőven miből választani. Egy tipp: ameddig nincsen albumotok vagy épp nem is szeretnétek abban tartani, érdemes egy diákigazolványtartó fóliát venni kb. 80 forintért, mert pont akkora, mint a képek, belefér a tok hátulján lévő zsebbe és mégis együtt tudjuk tartani a képeket biztonságban.

fujifilm-instax-mini-5.jpg

hasznos_linkek.jpg

Videók, amik nekem nagyon sokat segítettek:

Oldalak, amiket érdemes nézni, ha épp a gépet vagy filmet szeretnél vásárolni:

- Emag

- MediaMarkt

- Extreme Digital - bár eddig ez volt mindig a legdrágább, de hátha csak itt van, amit kerestek :) 

- Ebay és Aliexpress, amik a kiegészítők és hetyék beláthatatlan tengerét nyújtják

A bejegyzés trackback címe:

https://ronidoes.blog.hu/api/trackback/id/tr512474721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

takacsveca93 2019.06.30. 20:56:02

Szuper kis gépezet, gondolkozom rajta, hogy befektetek én is egy ilyenbe. Egyik kollégámnak volt és tökre jó fotókat csinált rólunk, kirakta az asztalára is. www.ujsagomat.hu/emag/aktualis-akciok-szerdatol-19-06-2019/ megnéztem ezen az oldalon, hátha van most akciósan
süti beállítások módosítása