Roni Does

LAKÁSHAJSZA | Miért éppen Erzsébetváros?

Hogyan találtam meg az álomlakást?

2017. november 26. - Vera Zana

Igen, itt szeretnék élni!

El sem tudom mondani, hogy mennyire felgyorsultak a dolgok. Minden egyes nap történik valami; helyére kerül a zuhanykabin, felhív az asztalos, hogy készen van a konyhabútor vagy éppen felviszem az első két bútordarabot a lakásba (két összecsukható szék az IKEÁból).

Nagyon izgalmas, lehet már túlságosan is a gyenge szívemnek. Most úgy néz ki, hogy két hét múlva akár költözhetek is...

24098944_10208347747530058_234814760_n.jpg

Ma azonban arra gondoltam, hogy inkább arról mesélnék, hogy milyen szempontok alapján kerestem lakást a nyáron. Elsőként persze a kerületeket választottam ki, hogy hol képzelném el magamat. Elsőként a VI., VII., és a XIII. kerületeket szerettem volna, de amikor első pár keresésre csak nagyon lerobbant vagy nagyon drága találatok jöttek ki, akkor kiegészítettem a IX., és a VIII. kerületekkel is, sőt a végén már a XIV. is beírtam. Első sorban a közlekedés volt a legfontosabb szempont, mert én tömegközlekedek mindenhová (noha már megvan a jogsi is, yay!), a belvárosban dolgozom a VI. kerületben és hát, imádok csavarogni. Így került be a körbe a IX. és a XIV. is. 

A teljes történethez hozzátartozik, hogy én az átlagosnál sokkal gyorsabban és könnyebben találtam meg az igazi lakást. A kis erzsébetvárosi kuckó a hatodik lakás volt, amit megnéztünk és körülbelül másfél hónap keresés után találtunk rá. Az első öt lakás, amit láttunk egyszerűen elkeserítő volt - rémesen kétségbeestem, hogy sehogy sem fogunk beleférni a költségkeretbe és ráadásul mindegyik olyan romos állapotban volt, hogy még sok-sok milliót rá kellett volna még költeni a felújításra. Három lakást néztünk meg a XIII. kerület különböző részein, egyet a VII. kerületben a Garay utcában és egyet a Baross téren. Az öt sikertelen kísérlet után nagyon elkeseredtem és pár napon belül utaztunk is már Olaszországba, így picit felhagytam a kereséssel. Ekkor küldte Apukám a linket, egy képek nélküli hirdetést. Mondtam neki, hogy 'majd ha hazajöttem Apa', de csak addig erősködött, míg lebeszéltem egy találkozót másnapra. És ott kezdődött minden...

Először is, a beszélgetésből kiderült, hogy a lakás a VII. kerületben van közel a Damjanich és a Murányi utcához, és ami még fontosabb, nagyon közel a Városligethez. Emlékeztek még erre a posztra? Vicces így utólag elolvasni :) Anyukám ezen a környéken nőtt fel, pont az én utcámba járt iskolába, a Nagymamámék 30 évig éltek a párhuzamos utcában, gyerekkoromban pedig mindig a Ligetbe mentünk játszani. Mindig is imádtam ezt a környéket és ezért a legjobban mindig ide szerettem volna jönni. Nem is lehetnék boldogabb, hogy leírhatom: sikerült. 

Szóval nálunk a tökéleteset Apa találta, sőt ő győzködött, hogy még a nyaralás előtt menjünk megnézni. Ő az, aki hetek óta mindennap ott van, hogy minden a lehető legtökéletesebb legyen - ő burkolt, csempézett, festett, javított és csinált meg mindent. Nem tudom, hol lennék nélküle. De igen: otthon még mindig a családi házban, a szobámban az ágyamon ücsörögve. Szóval, nem nagyon tudom kifejezni mennyire hálás vagyok neki.

Most nézzétek meg, hát nem gyönyörű?

va_rosliget.jpg

varosliget13.jpg

És mik voltak a kritériumok, ami szerint kerestem?

- legalább 35 négyzetméter

- legalább első emeleti lakás

- normál méretű konyha (Bálintnak sajnos nagyon pici konyhája van és mindketten szeretünk főzni, de enni még inkább)

- ablak legalább két különböző falon

- szerettem volna, ha legalább másfél szobás

- jó közlekedés

Most így a listát végignézve mindenre reflektálhatok is rögtön. A kis kuckóm elképesztően jó méret egy embernek, de kettőnknek is tökéletes lesz (42 nm és 12 nm galéria). Első emeleten van, nyilván még kényelmesebb lenne a másodikon, de egy nagyon nyugis társasházban van szerencsére. A konyhája szuper nagy, van külön kamra is, a konyhabútor pedig jövő héten érkezik, ami konkrétan ide lett készíttetve (álom!). Minden szobában van ablak és még jó kis kereszthuzatot is lehet majd csinálni, ha szellőztetni szeretnék. A másfél szoba olyan jól sikerült, hogy a tök jó kialakítás miatt lényegében négy szoba van: nappali, étkező/mindenes, gardrób és egy kis háló, ahol az ágyon kívül nem sok minden kerül majd. A közlekedése pedig szuper: két troli vonal is pár perc séta, ami konkrétan a munkahelyem ajtajában tesz le, de érinti a körútat is a Király utcánál, szóval kb. 10 perc alatt a 4-6-os vonalán lehet lenni, de 10 perc séta Keleti pályaudvar is. Egyszóval: tökéletes. Tényleg az, minden szempontból.

Milyen tanácsokat adnék magamnak/barátaimnak, ha most vágnának bele?

- legyél kitartó és készülj fel mindig a legrosszabbra - onnan már csak pozitívan csalódhatsz

- ne éld bele magadat semmibe - volt olyan hirdetés, amit a Jófogás magától újra kitett pedig öt hónapja már elkelt a lakás

- képen minden máshogy néz ki - élőben lehet rosszabb, de akár sokkal jobb is (emlékeztek még az én zöld falaimra?!)

- nézelődj sok helyen - Jófogás, Ingatlan.com, különböző gyűjtőoldalak, Duna House, Otthontérkép, Vatera

- ha teheted, olyan ingatlant keress, ahol az eladó maga a tulajdonos - azt mondják, hogy az ingatlanosok jutalékáa az eladót terheli, de persze ez bele van kalkulálva a vételárba, illetve a tulajdonossal könnyebben tudsz esetleg tárgyalni is az árról

- ha sikerül megtalálni az igazit - létezik egy adókedvezmény (ha első lakás a neveden, nem múltál még el 35 éves és a lakás értéke nem haladja meg a 15 milliót, akkor a vagyonosodási adó nem a vételár 4%-a, hanem csak a 2%-a és lehet részletfizetést is kérni)

- érezni fogod, ha az a lakás AZ A LAKÁS - mindenki mondta nekem, hogy majd csak érzed, ha az a tökéletes, és tényleg

Végezetül pedig egy kép, ami a jelenlegi állapotot hűen tükrözni - az első ülőalkalmatosságok a lakásban, a fehér fal előtt, ami nemrég még hányászöld volt a parkettán, ami most már csak közepesen koszos, de legalább már festék és malterpöttyök nincsenek rajta. Szegélylécek még nincsenek, de holnap azok is felkerülnek. Ez a kép egyelőre az egyik kedvencem.

poszt_1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://ronidoes.blog.hu/api/trackback/id/tr4913394911

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása